donderdag 19 februari 2015

kruidvat professional kwasten

Hallo allemaal
Ik had echt nood aan nieuwe kwasten en toen zag ik deze kwasten van kruidvat in de reclame. Dit was de perfecte gelegenheid om eens nieuwe kwasten te gaan kopen. Mijn eerste indruk van deze kwasten vind ik dan ook al geslaagd.

Heerlijk is het om eens goede kwasten te vinden die goedkoop zijn. Vaak is het zo dat kwasten vrij duur moeten zijn om goed te zijn, maar kruidvat heeft het omgekeerde bewezen. het kan dus ook goedkoop.

Dit is het prijzenlijstje:
  • poederkwast: 6,99 euro
  • blusherkwast: 5,99 euro
  • concealerkwast: 2.99 euro
  • oogschaduwpenseel (rond): 2.99 euro
  • oogschaduwpenseel (breed): 2.99 euro
  • eyeliner penseel (schuin): 2,99 euro

De verpakking vind ik wel goed. Het is strak en overzichtelijk. Zo kun je natuurlijk niet voelen of het wel een goede kwast is of niet, maar dat vind ik niet zo erg. Zo is het wel hygiƫnischer. Ik vond wel dat ze testers in de winkel moesten zetten. Zo zou je tenminste weten wat je koopt. In totaal zijn er 7 kwasten. 4 kwasten voor de ogen en 3 voor het gezicht. Zoals je kunt zien heb ik er maar 6, maar de foundation kwast heb ik niet gekocht, omdat ik vind dat foundation aanbrengen met een kwast vrij onhandig is.


dit is de pro 13: oogschaduw penseel (rond). Volgens kruidvat de ideale penseel voor het aanbrengen van intense kleuren op de oogleden en schaduw langs de arcadeboog. Dit is ook wel echt zo. Al kun je hem natuurlijk ook gebruiken voor nude kleuren. Hij is gemaakt van 100% natuurlijk haar en voelt zacht aan. Topper dus.




Dit is de pro 02: poederkwast. Volgens kruidvat de ideale kwast om te accentueren, contouren aan te geven en algeheel aan te brengen. Ik ga deze kwast vooral gebruiken om mijn gezicht mee af te poederen en niet om te contouren of bronzer ofzo mee aan te brengen. Ik vind persoonlijk dat je dat beter kunt doen met een blusherkwast. Hij is gemaakt van 100% natuurlijk haar.Als je het gebruikt voelt het wel een beetje prikkelig aan, maar niet overdreven. Hij is nog oke.


Dit is de pro 11: oogschaduw penseel (breed). Volgens kruidvat de ideale kwast  voor het aanbrengen van oogschaduw op de oogleden en rondom de ogen. Dit vind ik ook, hiervoor ga ik deze penseel ook gebruiken. Hij is gemaakt van 100% natuurlijk haar en voelt zacht aan. 


Dit is de pro 05: concealer kwast. Volgens kruidvat de perfecte kwast voor het verbergen van imperfecties, donkere kringen onder de ogen en lichte verkleuringen. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik voor concealer nooit echt een kwast gebruik. Vingers vind ik veel fijner. Natuurlijk heb ik wel even getest of hij goed is bij concealer en ja dat is zo. hij werkt netjes, maar ik ga niet voortaan concealer met deze kwast aanbrengen ;) Hij is gemaakt van 100% synthetisch haar en is vrij hard, maar dat is goed voor concealer aan te brengen.


Dit is de pro 03: blusherkwast (schuin). Volgens kruidvat een ideale kwast voor het precies aanbrengen van blush op de wangen. Dit is wel waar. Al gebruik ik hem ook wel voor bronzer. het is gemaakt van 100% natuurlijk haar en prikkelt wel een beetje, maar niet overdreven. Ik vind hem goed.


Dit is de pro 14: eyelinerpenseel (schuin). volgens kruidvat ideaal voor het precies en soepel aanbrengen van vloeibare en poeder eyeliner. Dit vind ik absoluut niet! Deze kwast is veel te dik. De haren zijn net iets te lang en het zijn er ook te veel. Wat ik ook probeer. Het lukt niet zonder moeilijkheden. Als wenkbrauw kwast raad ik hem ook af omdat hij te soepel is. Vrij jammer. Hij is gemaakt van 100% synthetisch haar en voelt zacht aan, maar als eyeliner penseel vind ik hem toch net te zacht.


In het algemeen ben ik heel tevreden met deze kwasten. Omdat dit verschillende kwasten zijn, kan ik geen punten verdeling/korte samenvatting maken, maar ze scoren allemaal goed. Behalve de eyeliner kwast. Die raad ik absoluut af. De andere kwasten zijn fijn en makkelijk te gebruiken.
groetjes van Nathalie
kuskus



7 opmerkingen:

  1. Ideaal prijsje, ik gebruik die van de Hema, ook fijn!

    Liefs, Elbrich
    xfashionmeep.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben wel benieuwd naar de concealerkwast! Wat een prijsjes, lekker budget!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, super budget zeg! Jammer dat de eyeliner kwast een beetje tegenviel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk artikel! Ik heb ook net de powder brush gekocht, voelt heel fijn aan!
    Kan je misschien ook even een kijkje nemen op mijn blog? Ik ben net begonnen en zou graag willen weten wat andere mensen er van vinden. Het is; lisa-lotte.wix.com/akissoflisalotte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb de concealer kwast ook, ik vind hem best fijn in gebruik. Heb er niks op aan te merken.

    BeantwoordenVerwijderen